Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
Otevírací doba rozhledny Milíř v týdnu od 29.4. do 5.5.2024
Otevírací doba Občerstvení u hřiště v týdnu od 29.4. do 5.5.2024
30
Čarodějnice 2024 pozvánka
1 2
Fotografie z pálení čarodějnic
3
V části obce nefunguje veřejné osvětlení, hledáme příčinu
4
V části obce nefunguje veřejné osvětlení, hledáme příčinu
Co se děje o víkendu 4. a 5. května 2024
5
V části obce nefunguje veřejné osvětlení, hledáme příčinu
Co se děje o víkendu 4. a 5. května 2024
6
Základní škola Čeperka má pro příští školní rok volná místa v 1. a 5. ročníku
V části obce nefunguje veřejné osvětlení, hledáme příčinu
7
Připomínka 79. výročí tragických událostí v květnu 1945
8 9 10
Keramické dílničky květen 2024
11
Hradubický běh
Keramické dílničky květen 2024
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Drobečková navigace

Úvod > Často hledáte > Hlášení adresy pro doručování

Hlášení adresy pro doručování

Adresa, na kterou mají být doručovány písemnosti, tzv. doručovací adresa, je referenčním údajem podle zákona o základních registrech. V případě, že bydlíte na jiné, než na adrese svého trvalého pobytu, můžete požádat o zavedení doručovací adresy do informačního systému evidence obyvatel.

Ohlášení adresy pro doručování, její změnu nebo zrušení, lze provést také na obecním úřadu ve Vysoké nad Labem. Jak tedy zařídit, aby Vás úřady prostřednictvím základních registrů kontaktovaly na doručovací adrese?

Zavedení, změnu nebo zrušení adresy pro doručování ohlašuje:

Občan České republiky starší 15 let nebo jím pověřený zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřenými podpisy.

Jak při vyřizování postupovat?

Nejprve vyplníte formulář „Hlášení adresy pro doručování“ v listinné podobě, který je k dispozici buď na obecním úřadu, anebo přímo zde. Vyplněný formulář podepíšete a následně jej předložíte, spolu s dokladem k ověření totožnosti (tj. občanský průkaz nebo cestovní pas), přímo na podatelně obecního úřadu.

Formulář k ohlášení adresy pro doručování

Pokud vyplněný formulář podepíšete mimo podatelnu obecního úřadu, tedy bez účasti pověřeného zaměstnance, je nezbytné nechat si svůj podpis úředně ověřit. Takto podepsaný a ověřený dokument můžete zaslat na podatelnu obecního úřadu prostřednictvím doručovatele poštovních služeb nebo pomocí datové schránky v elektronické podobě. Převedený formulář však musí být opatřen ještě elektronickým podpisem.

V případě potřeby můžete pověřit, na základě ověřené plné moci, zmocněnce k nahlášení doručovací adresy do informačního systému. Tento úkon lze provést rovněž na obecním úřadě.

Seznam institucí, kam je vhodné adresu pro doručování nahlásit:

  • banky či jiné finanční společnosti,
  • dodavatelé elektrické energie,
  • plynárny,
  • registr vozidel,
  • komerční pojišťovny, u kterých je vedena Vaše pojistka,
  • ošetřující lékaři, zubař,
  • zaměstnavatel či škola,
  • pošta (v případě SIPO, placení televizních a rozhlasových poplatků),
  • telefonní operátor, atd.

Další důležité informace k životní situaci

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

Ohlašovna zapíše údaj o adrese pro doručování písemností bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o vzniku nebo změně skutečnosti související se zapsaným údajem dozví.