Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25
Fotografie ze sázení stromků
26
Uzavření obecního úřadu dne 26.11.2024
27
Je možné žádat o dotaci z rozpočtu obce pro rok 2025
28 29 30
Co se děje o víkendu 30.11. a 1.12.2024
1
Adventní tvoření a rozsvěcení vánočního stromu.
Co se děje o víkendu 30.11. a 1.12.2024
2
Fotografie z adventního tvoření a zpívání 2024
3 4 5 6 7
Základní škola Nový Hradec Králové zve na Den otevřených dveří!
Co se děje o víkendu 7. a 8. prosince 2024
8
Mikulášská besídka 2024
Co se děje o víkendu 7. a 8. prosince 2024
9
Druhá opakovaná výzva k podání nabídky na pacht Penzionu Hubert
Fotografie z mikulášské besídky 2024
10 11 12 13 14
Obecní bruslení bude 14. prosince
Co se děje o víkendu 14. a 15. prosince 2024
15
Co se děje o víkendu 14. a 15. prosince 2024
16 17 18 19
Prodej pstruhů dne 19. prosince v 15:30 hodin
20
Zpravodaj č. 4-2024
Zpravodaj č. 4-2024
21
Vánoční večírek U Salavců
Co se děje o víkendu 21. a 22.12.2024
22
Co se děje o víkendu 21. a 22.12.2024
23 24
Sváteční rozhlížení bude 24.12. a 31.12.2024
Sváteční rozhlížení, zpívání a Betlémské světlo
25 26 27
Otevírací doba Občerstvení u hřiště o svátcích
28
Otevírací doba Občerstvení u hřiště o svátcích
29
Otevírací doba Občerstvení u hřiště o svátcích
30 31 1 2 3 4
Tříkrálová sbírka bude ve Vysoké 4.1.2025
5
Drobečková navigace

Úvod > Obec > Aktuality

Aktuality


Nově byla zřízena služba "Vložení vlastní aktuality"

Po vyplnění formuláře a při splnění podmínek pro vložení bude Vaše akce (kulturní, sportovní, turistická a pod.) vložena na tuto stránku a informace o ní bude zaslána všem odběratelům přihlášemým k odběru aktualit.

Vložení vlastní aktuality

Štítky:






























Přívalový déšť v neděli 18.8. večer

Datum konání: 19. 8. 2024

V neděli 18.8.2024 kolem 21. hodiny zasáhl naši obec prudký déšť. Během několika desítek minut spadlo cca 40 mm srážek, což je 40 litrů na metr čtvereční! Kanalizace byla zahlcená, proudy vody se valily po silnici. Další příval deště přišel kolem 23. hodiny, ten byl o něco menší, spadlo "jen" cca 30 mm srážek. Celkem tedy napršelo cca 70 mm během dvou hodin, což je obrovské číslo - přibližně 1/12 ročního úhrnu! Během dvou hodin spadlo tolik vody, jako za průměrný měsíc. Voda vnikla do několika suterénních mistností či garáží u některých nemovitostí, zasahovali i místní dobrovolní hasiči - děkujeme!

Velmi se osvědčila nová retenční nádrž, která urychlila odtok srážek z obce. Během tohoto deště pojmula odhadem dva tisíce metrů krychlových vody, která by jinak zahltila kanalizaci a rozlila by se do okolí, případně napáchala další škody. Mimochodem - v pondělí 19.8. ráno jsem na její hladině napočítal 30 kachen, které si zřejmě užívaly širokou vodní plochu. Podobně menší retenční nádrž za mateřskou školou se rychle naplnila a tím zpomalila odtok do zahlcené kanalizace.

Naštěstí nedošlo k větším škodám. Letos již poněkolikáté se odplavil povrch z lesní cesty do Roudničky, kamení a písek uklízeli zaměstnanci obce až pod kruhovým objezdem. Toto se stává stále častěji, takže to chceme řešit - oslovili jsme projektanta s prosbou o návrh řešení.

Extrémní výkyvy počasí začínají být obvyklým jevem, je třeba předcházet jejich důsledkům. Máme projekt i stavební povolení na novou kanalizaci od točny autobusu až ke sportovnímu areálu, která by lépe odváděla takovéto extrémní srážky a zároveň zlepšila fungování čistírny odpadních vod. Náklady jsou cca 50 milionů korun, čekáme na vhodný dotační titul. Ale, jak vidno, není moc na co čekat. Zkusíme projekt rozdělit na etapy a začít postupně, bez dotace. Na nejbližším zastupitelstvu dáme do programu vyhlášení výběrového řízení na zhotovitele stavby po jednotlivých etapách.

Na fotografiích níže můžete vidět téměř zcela zaplněnou velkou i malou retenční nádrž.

 


Autor: Jiří Horák Publikováno 19. 8. 2024 16:30

Kdo postrádá želvu?

Datum konání: 15. 8. 2024

Středně velká želva byla dnes odchycena v lokalitě Podlesí, u bývalého hřiště a nedaleko penzionu Hubert. Je k vyzvednutí v č.p. 152, více info na 733560022.


Autor: Jiří Horák Publikováno 15. 8. 2024 11:24

Upozornění na odstávku elektřiny dne 15.8.2024

Datum konání: 15. 8. 2024

ČEZ Distribuce upozorňuje na odstávku elektřiny č. 110060965635
dne 15. 8. 2024 od 7:30 do 15:30 hodin

Plánovaná odstávka zahrnuje tyto lokality: č. p. 17, 18, 19, 20, 56, 85, 93, 116, 119, 156, 166, 186, parcelní č. 31/5, 121

Více info zde: https://www.cezdistribuce.cz/pro-zakazniky/potrebuji-vyresit/stavajici-pripojeni/overeni-planovane-odstavky?jlTown=571113

 


Autor: Jiří Horák Publikováno 29. 7. 2024 8:09

Prodej pstruhů bude v pátek 9. srpna

Datum konání: 9. 8. 2024

V pátek 9. srpna  v 15:30 u prodejny potravin Hruška bude Pstruhařství Dolní Babákov prodávat čerstvé chlazené pstruhy z vlastního chovu.

V nabídce budou kuchaní a uzení pstruzi, filety, saláty a další rybí výrobky.


Autor: Jiří Horák Publikováno 5. 8. 2024 10:46

V části Jižního svahu nefunguje veřejné osvětlení

Datum konání: 8. 8. 2024 - 12. 8. 2024

V části lokality Jižní svah nefunguje veřejné osvětlení. Příčina se zjišťuje, pravděpodobně se jedná o poruchu zemního vedení - porušený přívodní kabel nebo jeho napojení v některé z lamp. Vlastními silami nejsme schopni toto opravit či diagnostikovat. Specializovaná firma provede opravu během příštího týdne.

Omlouváme se za problémy a děkujeme za pochopení.


Autor: Jiří Horák Publikováno 8. 8. 2024 20:57

Probíhá čištění kanalizačních vpustí a šachet - prosíme řidiče o ohleduplnost.

Datum konání: 6. 8. 2024 - 9. 8. 2024

Od úterý 6.8. do pátku 9.8.2024 bude probíhat čištění silničních kanalizačních vpustí a souvisejících nátoků do kanalizace.

Prosíme řidiče, aby v uvedené dny parkovali své automobily tak, aby byl umožněn přístup ke vpustím a šachtám.

Děkujeme!


Autor: Jiří Horák Publikováno 6. 8. 2024 7:54

Uzavření obecního úřadu ve dnech 5.8. - 9.8.2024

Datum konání: 5. 8. 2024 - 9. 8. 2024

Oznamujeme, že z důvodu čerpání dovolených bude kancelář obecního úřadu ve dnech 5.8. - 9.8.2024 uzavřena.

Děkujeme za pochopení.


Autor: Jiří Horák Publikováno 31. 7. 2024 14:08

V pátek 2. srpna 2024 je rozhledna Milíř uzavřena.

Datum konání: 2. 8. 2024

V pátek 2. srpna bude rozhledna uzavřena z důvodu nepříznivého počasí.
O víkendu je otevřeno standardně od 11 do 18 hodin.
Děkujeme za pochopení.

Autor: Jiří Horák Publikováno 2. 8. 2024 11:38

Informace ke krajským volbám - voličské průkazy

Datum konání: 1. 8. 2024

Informace pro voliče k voličským průkazům

Volby do krajského zastupitelstva

Na voličský průkaz může volič hlasovat i v jiném volebním okrsku, než do kterého náleží podle místa trvalého pobytu.

Ve volbách do krajského zastupitelstva může volič s voličským průkazem hlasovat jen v obcích, které spadají do územního obvodu kraje, kde jsou volby vyhlášeny a v jehož územním obvodu je volič přihlášen k trvalému pobytu.

Kde lze o voličský průkaz žádat

Občané Vysoké nad Labem žádají na obecním úřadě obce Vysoká nad Labem. To platí i pro případ, že je volič veden ve zvláštním seznamu voličů u zastupitelského úřadu v zahraničí.

Formulář žádosti je ke stažení zde: žádost o voličský průkaz kraj.docx.

 

 Jak a do kdy lze žádost podat

Písemně lze žádat do 13. září 2024 do 16:00 hodin:

  • na listině opatřené úředně ověřeným podpisem voliče, nebo
  • v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky voliče.
    • Volič může pro podání žádosti využít svou datovou schránku jako fyzické osoby nebo i podnikající fyzické osoby. Datovou schránku právnické osoby použít nelze.
    • Další možností je podání žádosti přes Portál občana, kdy po přihlášení
      do tohoto portálu bude volič moci jednoduše vyplnit žádost a zaslat ji prostřednictvím své datové schránky obecnímu úřadu příslušnému podle místa trvalého pobytu. Pro podání žádosti o voličský průkaz tímto způsobem je nutné disponovat některým z prostředků elektronické identity a datovou schránkou fyzické osoby (nestačí datová schránky podnikající fyzické osoby). Výhoda podání žádosti přes Portál občana spočívá v tom, že žádost o vydání voličského průkazu je automaticky vyplněna příslušnými údaji o konkrétním voliči.

 osobně do 18. září 2024 do 16:00 hodin, kdy se volič dostaví na obecní úřad příslušný podle místa jeho trvalého pobytu, prokáže svoji totožnost a obecní úřad o této žádosti učiní úřední záznam.

Požádat o vydání voličského průkazu prostřednictvím jiné osoby není možné.

 Vydání voličského průkazu

Obecní úřad může voličský průkaz pro volby do zastupitelstva kraje vydat již ode dne vyhlášení voleb, tj. od 12. června 2024, a to tak, že jej:

  • voliči nebo tomu, kdo má plnou moc opatřenou úředně ověřeným podpisem voliče, osobně předá nebo
  • zašle poštou na adresu, kterou volič ve své žádosti uvedl.
    • Voličský průkaz nelze zaslat v elektronické podobě do datové schránky žadatele, protože se jedná o tiskopis s ochrannými prvky.

Pokud si volič při společném konání voleb požádá o vydání voličského průkazu pro volby do krajského zastupitelstva i do Senátu, obdrží vždy samostatné voličské průkazy pro každý druh voleb a pro každé kolo voleb.

 Postup ve volební místnosti

Volič, který hlasuje na voličský průkaz, jej musí odevzdat okrskové volební komisi,
která mu až poté vydá prázdnou úřední obálku a hlasovací lístky.

Pokud se volič, kterému byl vydán voličský průkaz, rozhodne hlasovat ve svém volebním okrsku, kam podle místa svého trvalého pobytu patří, musí voličský průkaz rovněž odevzdat příslušné okrskové volební komisi. V opačném případě mu nebude ze strany okrskové volební komise hlasování umožněno.

 Nemožnost vydat voličský průkaz

Existují i situace, kdy obecní úřad nemůže voliči na jeho žádost voličský průkaz vydat:

  1. volič není v dané obci přihlášen k trvalému pobytu a z tohoto důvodu jej obecní úřad nevede ve stálém seznamu voličů,
  2. voliči již byl vydán voličský průkaz pro volby do zastupitelstva kraje konané v roce 2024; v takovém případě nemůže být voliči vydán druhý voličský průkaz pro tytéž volby.

V případě nedoručení, ztráty nebo odcizení již vydaného voličského průkazu nelze voliči vydat nový voličský průkaz. I když ve většině případů se jedná o nezaviněnou ztrátu, nemožnost vystavení duplikátu vychází z toho, že tvrzenou ztrátu nelze nijak dokázat a mohlo by tak docházet ke snadnému zneužití více vydaných voličských průkazů témuž voliči a porušení principu rovnosti, kdy každý volič může hlasovat pouze jednou.

 


Autor: Jiří Horák Publikováno 1. 8. 2024 7:46

Výdej objednaných kompostérů po telefonické domluvě

Datum konání: 31. 7. 2024 - 16. 8. 2024

 Vydání kompostérů objednávajte, prosím, v úředních hodinách obecního úřadu na tel.: 495580130, paní Pipková.

Kompostér Vám naši zaměstnanci po předchozí dohodě pomohou naložit, při předání je třeba podepsat zápůjční smlouvu a předávací protokol. Oba dokumenty budou připravené u předávání, k dispozici budou i montážní návody.
Upozorňujeme, že kompostéry jsou objednány jmenovitě, na základě ankety, která proběhla v loňském roce. Pokud jste se do ankety nezapojili, bohužel pro Vás kompostér nemáme.
Přejeme všem novým majitelům, ať kompostéry dobře slouží a dlouho vydrží!


Autor: Jiří Horák Publikováno 31. 7. 2024 14:11

Další termín výdeje kompostérů: neděle 28.7.2024

Datum konání: 28. 7. 2024

Zájem o kompostéry je značný, převážnou většinu jsme vydali občanům o minulém víkendu. Kdo si nestihl kompostér převzít, může tak učinit v dalším termínu:  neděle 28.7.2024, v době od 17:00 do 19:00 hodin.

Kompostér Vám naši zaměstnanci pomohou naložit, při předání je třeba podepsat smlouvu a předávací protokol. Oba dokumenty budou připravené u předávání.

Upozorňujeme, že kompostéry jsou objednány jmenovitě, na základě ankety, která proběhla v loňském roce. Pokud jste se do ankety nezapojili, bohužel pro Vás kompostér nemáme.

Přejeme všem novým majitelům, ať kompostéry dobře slouží a dlouho vydrží!


Autor: Jiří Horák Publikováno 22. 7. 2024 12:24

Výdej objednaných kompostérů!

Datum konání: 19. 7. 2024 - 21. 7. 2024

Kompostéry budeme zdarma vydávat u skladu vedle pošty  v těchto termínech:

  • pátek 19.7.    17:00 - 19:00 hodin
  • sobota 20.7.    9:00 - 11:00 hodin
  • neděle 21.7.  17:00 - 19:00 hodin

Kompostéry o objemu 1000 litrů, 1400 litrů a 2000 litrů jsou rozložené a svázané v balíku, rozměry největšího jsou cca 120 cm x 105 cm x 40 cm. Do většího auta se vejde, ideální je vozík za auto nebo kárka. Kompostér Vám naši zaměstnanci pomohou naložit, při předání je třeba podepsat smlouvu a předávací protokol. Oba dokumenty budou připravené u předávání, k dispozici budou i montážní návody - ke stažení zde: Montážní návod KOMP 1000.pdf, Montážní návod KOMP 1400.pdf, Montážní návod KOMP 2000.pdf.

Další termín pro vydávání nevyzvednutých kontejnerů bude stanoven operativně.

Upozorňujeme, že kompostéry jsou objednány jmenovitě, na základě ankety, která proběhla v loňském roce. Pokud jste se do ankety nezapojili, bohužel pro Vás kompostér nemáme.

Přejeme všem novým majitelům, ať kompostéry dobře slouží a dlouho vydrží!


Autor: Jiří Horák Publikováno 18. 7. 2024 10:58