Sběr starého papíru v MŠ se koná ve čtvrtek 7. března 2013. Kontejner bude přistaven ve čtvrtek od 8 hodin od rána na zahradě MŠ, do pátku odpoledne, výtěžek bude určen na výlet dětí. Více informací přímo v MŠ.
Datum konání: 7. 3. 2013
Sběr starého papíru v MŠ se koná ve čtvrtek 7. března 2013. Kontejner bude přistaven ve čtvrtek od 8 hodin od rána na zahradě MŠ, do pátku odpoledne, výtěžek bude určen na výlet dětí. Více informací přímo v MŠ.
Datum konání: 2. 3. 2013
Sobota 2.3. od 15 hodin v zasedací místnosti obecního úřadu. Slavnostně přivítáno bude 19 nových občánků obce narozených v roce 2012.
Datum konání: 25. 2. 2013
Ve dnech 25.2.2013 - 1.3.2013 je obecní úřad UZAVŘEN - důvodem je čerpání dovolených. Funguje pouze kancelář starosty, nejlépe po předchozí telefonické dohodě na tel. 495 580 130 nebo 725 081 339. Od pondělí 4.3.2013 již bude úřad fungovat normálně.
Děkujeme za pochopení. Jiří Horák
Datum konání: 25. 2. 2013
V poslední době se několikrát stalo, že vůz rychlé záchranné služby měl problémy nalézt příslušnou adresu, protože dům nebyl označen. Podobné zkušenosti mají např. i řidiči PPL. Zejména u nově postavených domů je číslo popisné často umístěno pouze provizorně nebo dokonce chybí úplně.
Prosíme tímto všechny vlastníky nemovitostí, aby zkontrolovali umístění a čitelnost čísla popisného! Dle příslušné vyhlášky musí být budovy řádně označené tak, aby toto označení bylo jasně čitelné i z veřejné komunikace či chodníku! Děkujeme.
Datum konání: 23. 2. 2013
Penzion Hubert srdečně zve na taneční večer!
Sobota 23. února 2013, od 19 hodin. Pro všechny generace bude hrát skupina K-MUSIC.
Vstup zdarma, nutná rezervace!
Datum konání: 22. 2. 2013
Podle vyhlášky č.442/2006 Sb. musí obec zajistit pro své občany přehledné informace pro řešení různých životních situací. Toto je přehledně zpracováno na portálu veřejné správy - odkaz je v levém menu nebo přímo zde: https://portal.gov.cz/portal/obcan/situace/
Datum konání: 16. 2. 2013
Vážení občané, pro Vaši lepší informovanost podáváme chronologický přehled událostí, na jejichž konci je rozhodnutí ministerstva životního prostředí o tom, že Elektrárna Opatovice (dále jen EOP) musí změny technologie podrobně projednávat a posuzovat v souladu se zákony.
V polovině listopadu 2012 jsme se dozvěděli z médií, že se v Elektrárně Opatovice chystá změna - chtějí topit méně kvalitním uhlím. Řízení o změně integrovaného povolení bylo již v běhu (OZNÁMENÍ O ZAHÁJENÍ ŘÍZENÍ) a s naší obcí vůbec nikdo nejednal! Proto jsme ihned napsali ODVOLÁNÍ, ve kterém jsme požadovali zařazení naší obce mezi dotčené účastníky. Současně jsme svolali INFORMAČNÍ SCHŮZKU, na které jsme pozvali všechny okolní obce a úřady (ROZDĚLOVNÍK).
Následovalo několik jednání s vedením EOP (nutno říci, že po těchto našich krocích byli náhle velmi vstřícní a komunikativní), poté byl rozeslán k vyjádření projekt nazvaný Ekologický program EOP, který technologické kroky související se změnou uhlí popisoval (přímý link pro stažení je ZDE). Pokud by všichni účastníci souhlasili s tím, že projekt nemá významný vliv na životní prostředí, pak by se mohl ihned realizovat.
Po prostudování jsme zjistili, že ekologičnost projektu je sporná, protože jeho aplikací by došlo mimo jiné k navýšení emisí, což se naší obce velmi týká (ležíme "po větru" od EOP). Proto jsme poslali nesouhlasné VYJÁDŘENÍ K ZÁMĚRU a požadovali jeho dopracování a posouzení dle zákona (tzv. "velkou EIA").
V druhé polovině ledna jsme dostali z MŽP ZAMÍTNUTÍ ODVOLÁNÍ VYSOKÁ NAD LABEM, ve kterém je v podstatě řečeno, že nemůžeme být účastníky řízení o změně povolení EOP, protože se nás to netýká (!?) a proti tomuto rozhodnutí není odvolání.
Zvažovali jsme soudní odvolání k nejvyššímu správnímu soudu, ale naštěstí ministerstvo životního prostředí vyhodnotilo naše připomínky (kromě nás nesouhlasil jen Hradec Králové a Opatovice nad Labem!) k Ekologickému programu a rozhodlo, že takto zpracovaný program nestačí, záměr má významný vliv na životní prostředí, tedy je podmínkou "velká EIA". Záměr musí být zpracován znovu a všem relevantním připomínkám má být vyhověno. (MŽP -ZÁVĚR ZJIŠŤOVACÍHO ŘÍZENÍ).
Budeme i nadále pečlivě sledovat jak dění v EOP, tak i cokoli jiného, co by mohlo negativně ovlivnit kvalitu životního prostředí v naší obci. Ing. Jiří Horák, starosta.
Datum konání: 15. 2. 2013
Český zahrádkářský svaz ve Vysoké nad Labem pořádá v pátek 15.2.2013 ZAHRÁDKÁŘSKÝ PLES.
Hraje hudba RIO BAND pod vedením Vlasty Španiela. Začátek ve 20 hodin, bohatá tombola!
Předprodej vstupenek a další informace na telefonu 495 580 261, p. Ulrich.
Datum konání: 11. 2. 2013
Byla zavedena sekce Víceúčelová sportovní hala (levý sloupec), ve které budeme zveřejňovat aktuální informace o záměru.
Resumé:
- Hala by měla být víceúčelová, tedy nejen pro sportování, ale i pro pořádání koncertů, plesů atd. Celkové rozměry haly cca 44 m x 24m, rozměry palubovky cca 33m x 18m. Kompletní zázemí pro sportování, dostačující zázemí pro kulturu.
- Kromě velké palubovky i malý sál o rozměrech cca 7,6m x 18m využitelný jako posilovna nebo zrcadlová tělocvična. Vytápění tepelným čerpadlem prověřujeme.
- Celkové náklady na halu, vnitřní vybavení a parkoviště do 20 milionů korun, financováno nákladem obce a úvěrem se splatností 10 let. .
- Projektantem je ARCHaPLAN s.r.o, Hradec Králové, Ing. Robert Prix a Ing. Martin Dohnal.
Podrobné informace včetně projektové dokumentace jsou k dispozici na obecním úřadě a jsou i ke stažení na na odkazech níže.
Budeme rádi za Váš názor a připomínky - nejlépe písemně na: starosta@vysoka-nad-labem.cz
Ing. Jiří Horák, starosta
Ke stažení:
Pohledy.pdf Půdorys 1.NP.pdf Půdorys 2.NP.pdf Řez A.pdf C.02_Koordinační situace.pdf (původní zákres - jen pro představu umístění haly v areálu!)
Datum konání: 8. 2. 2013
První letošní zpravodaj s datem vydání 8.2.2013 je k dispozici v sekci Zpravodaj nebo přímo zde: Zpravodaj č. 1-2013